Passa al contingut principal

Conceptes bàsics de la fotografia



Conceptes bàsics de la fotografia



En camp i fora de camp

Anomenem camp a tot allò que la càmera ens fa visible en un enquadrament determinat, és a dir tot allò que veiem en pantalla perquè la càmera ens ho vol mostrar.
fora de camp és tot allò que no veiem en l’enquadrament però que d’alguna manera o una altra forma part de l’escena, ja sigui perquè l’enquadrament ens ho suggereix o perquè ens ho imaginem. 
Jugar amb el fora de camp pot ser un molt bon recurs per jugar a crear expectatives, interrogants… 



Llei de la mirada

La llei de la mirada és una de les principals regles de composició fotogràfica i consisteix en respectar la direcció en la que el subjecte del nostre retrat mira. És a dir, que a l'hora d'enquadrar un retrat, hauríem de deixar més espai per davant del subjecte que per darrere d'aquest, independentment del que ampli o estret que sigui l'enquadrament general.


Format de la imatge

El format més freqüent és el rectangular, encara que existeixen altres formes. El format rectangular ve definit per la proporció, entre els seus costats verticals i horitzontals:
 -Format horitzontal curt: s'aproxima al quadrat. És el cas de la TV
-Format horitzontal llarg :,  és el cas del cinemascope 
-Format Vertical curt
 -Format vertical llarg


Centre d'interés


Tota fotografia ha de tenir un motiu principal al qual dirigir-se la mirada de qui la contempla, és el que anomenem centre d'interés. Si observes una foto i la teva mirada es dispersa en el caos de l'escena, perdràs immediatament l'interès, la imatge no tindrà cap atractiu encara que sigui tècnicament perfecta pel que fa a color, llum, nitidesa, enfocament ... Amb una imatge pretens explicar una història, transmetre, per això, com tota història que es preï, ha de tenir un element principal o protagonista.


Composició clàssica

Aprofita l'estatisme de la unitat, de l'equilibri, del ritme i de la simetria, busca accentuar el sentit de continuïtat i eliminar tot el que pugui suggerir mobilitat, evolució i transformació.



Llei de treços


La regla de terços és una tècnica de composició emprada per ordenar els elements d'una imatge per tal de fer-la més interessant, guiar la mirada del lector o aconseguir equilibri.

És segurament el mètode de composició més conegut.
Es divideix  l'escena en nou parts iguals, per a això utilitzen dues línies imaginàries verticals i dues horitzontals.


Profunditat del camp

La profunditat de camp és la distància per davant i per darrere del punt enfocat. Serveix per crear perspectiva, aïllar o destacar un motiu en una escena molt carregada d'informació visual, etc..


Enfocament

Consisteix en aconseguir que l'objecte de l'escena que vols resaltar i que cridi l'atenció surti completament nítid en la fotografia.


Enfocament selectiu

És un recurs utilitzat per realçar o destacar la part d'una escena. Això s'aconsegueix limitant l'enfocament a una zona determinada i la resta de l'escena apareix borrosa o amb falta d'enfocament.
Amb això obtenim un efecte visual que centra l'atenció de la persona que veu la fotografia a una part concreta de la foto.


Cercle de confusió

El cercle de confusió es considerat com un punt de la realitat d'un tamany considerable que no està perfectament enfocat. Quan el cercle de confusió no és percebut per l'ull humà es diu que aquesta regió de la imatge està fora de la profunditat de focus, o no té una nitidesa acceptable.


Bokeh

En fotografia s'utilitza aquest concepte per referir-se a la qualitat subjectiva d'un objectiu per l'estètica de les zones desenfocades que produeix en una fotografia. Es pot entendre com la clàssica imatge en la qual l'element principal és l'únic que apareix enfocat i la resta dels elements desapareixen, totalment desenfocats

Pes visual

El pes visual fa referència a la força, a la capacitat d'atracció d'un element en la composició.


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La història de la fotografia

La història de la fotografia La fotografia neix com a resposta a la inquietud de l'ésser humà de registrar el seu context de la manera més exacte i instantànea possible. Aristòtil va construir la primera càmera obscura  capaç d'obtenir la projecció plana d'una imatge. Consisteix en una caixa hermètica tancada per la qual e s fa passar la llum a través d'un petit forat.  A la paret oposada al forat, es formarà la imatge del que es trobi davant: Va ser utilitzada com a ajuda per al dibuix: En segle XVI un físic napolità, Giovanni Battista Della Porta, va anteposar a l'orifici una lent biconvexa (lupa) i amb ella va obtenir més nitidesa i lluminositat a la imatge. A principis del segle XIX, quan l'any 1816 el científic francès Nicéphore Niepce va obtenir les primeres imatges fotogràfiques, encara que la fotografia més antiga que es conserva és una imatge obtinguda el 1826 amb la utilització d'una càmera obscura i un suport

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ 2018

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ  Amb aquesta pràctica pretenc representar el significat de diverses frases i dits mitjançant imatges: La cusriosidad mató al gato No ho seeeeee (amb veu de peneta) És que no en sé cap! Mejor bueno conocido que bueno por conocer Echar una mano Un somriure no significa l'absència d'un problema sinó la capacitat de ser feliç per sobre d'ell Només sé que no sé res Filar prim Donar un cop d'ull La normalitat està sobrevalorada Prendre el pèl A la tercera va a la vencida Si ser normal és tirar bombes, prefereixo ser un sonat Matar el gusanillo Que Déu ens agafi confessats Anar a dormir amb les gallines Anar tot peix A la ligera Peus de plom A cegues

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO A continuació us explicaré les diferents parts d'una càmera i els seus elements que afecten a la llum de la fotografia. Aquests són els principals elements de la càmera: Hi ha uns en concret què regulen la llum de la fotografia són els següents: Diafragma: és un dispositiu de les càmeres reflex digitals que es troba dins l'objectiu  format per unes cortinetes amb forma d'iiris que d'obren i es tanquen de manera que regulen la quantitat de llum que entra al sensor i com a efecte secundari la profunditat de camp. Per tant, amb una major obertura del diafragma s'aconsegueix una imatge més lluminosa i en conseqüència, amb menys profunditat de camp. Si l'obertura del diafragma és menor, és captarà una imatge menys lluminosa i amb més profunditat de camp. Obturador: És una dispositiu de les càmeres reflex digitals que regulen el temps d'exposició del sensor. De manera que si el se