Passa al contingut principal

De la imatge fixa a la imatge en moviment


Pioners del cinema


Per entendre com es va passar de la imatge fixa a la imatge en moviment i com va començar la història del cinema cal explicar quins van ser els pioners que es van iniciar en aquest món.

El cinema va néixer a partir de la invenció del cinematògraf produit pels germans Auguste i Louis Lumière. Van aconseguir projectar les cintes per primer cop el 22 de març de 1895 a la Societé d’Encouragement à l’Industrie Nationale. La  primera cinta que van publicar s'anomenava Sortie de l'Usine Lumière à Lyon , una única seqüència que mostrava els treballadors de la fàbrica sortint de la feina.






El següent 17 d’abril va tenir lloc una nova projecció a La Sorbone i el 10 de juny el cinematògraf va ser admirat al Congrés de les Societats Fotogràfiques Franceses celebrat a Lió. Va ser aquí on es va exhibir la primera cinta argumental de la història: L'arroseur arrosé. L'argument de la qual era un jardiner víctima de la broma d’un nen que trepitjava la seva mànega.





El 28 de desembre de 1895 es va fer, al Gran Café del Bulevard dels Caputxins, la sessió inaugural. Es diu que el cinema va néixer aleshores, ja que els espectadors van haver de pagar la seva entrada, un franc per a ser exactes. Tres setmanes després, el cinematògraf donava unes recaptacions de dos mil francs diaris. Van començar a organitzar-se projeccions a la resta d’Europa i d’Amèrica del Nord.




Resultado de imagen de thomas edisonEdison : Ha creat diferents invents al llarg de la seva vida.Va dissenyar i crear el famós Kinestoscopi, és una màquina amb un sistema que permetia veure imatges en moviment de manera individual. Va ser un dels primers a entendre el cinema com una indústria establint els conceptes bàsics sobre els que encara avui es basa la producció, distribució i exhibició de pel.lícules del Hollywood comercial: oferir al públic espectacle, sexe i violència.









Georges Méliès, va ser un ilusionista i cinematògraf francès. És conegut com "el mag del cinema", va desenvolupar molts efectes especials gràcies a la seva habilitat de manipular i transformar la realitat. es va convertir en el padrí dels efectes especials. Va descobrir trucs com  l'stop trick,  consisteix en que l'objecte es col·loca fora de la vista de la càmera mentre esta apagada i llavors es torna a encendre. En veure la pel·lícula, l'espectador li sembla que l'objecte desapareix.Va utilitzar també la fotografia en lapse de temps, les disolucions d'imatges i els fotogrames pintats a mà.


Resultado de imagen de melies


El cinema en color arriba el 1935 amb la pel·lícula "La fira de les vanitats" de Rouben Mamoulian, encara que artísticament la seva plenitud s'aconsegueix en el film de Victor Fleming, "allò que el vent s'endugué"(1939)


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La història de la fotografia

La història de la fotografia La fotografia neix com a resposta a la inquietud de l'ésser humà de registrar el seu context de la manera més exacte i instantànea possible. Aristòtil va construir la primera càmera obscura  capaç d'obtenir la projecció plana d'una imatge. Consisteix en una caixa hermètica tancada per la qual e s fa passar la llum a través d'un petit forat.  A la paret oposada al forat, es formarà la imatge del que es trobi davant: Va ser utilitzada com a ajuda per al dibuix: En segle XVI un físic napolità, Giovanni Battista Della Porta, va anteposar a l'orifici una lent biconvexa (lupa) i amb ella va obtenir més nitidesa i lluminositat a la imatge. A principis del segle XIX, quan l'any 1816 el científic francès Nicéphore Niepce va obtenir les primeres imatges fotogràfiques, encara que la fotografia més antiga que es conserva és una imatge obtinguda el 1826 amb la utilització d'una càmera obscura i un suport

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ 2018

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ  Amb aquesta pràctica pretenc representar el significat de diverses frases i dits mitjançant imatges: La cusriosidad mató al gato No ho seeeeee (amb veu de peneta) És que no en sé cap! Mejor bueno conocido que bueno por conocer Echar una mano Un somriure no significa l'absència d'un problema sinó la capacitat de ser feliç per sobre d'ell Només sé que no sé res Filar prim Donar un cop d'ull La normalitat està sobrevalorada Prendre el pèl A la tercera va a la vencida Si ser normal és tirar bombes, prefereixo ser un sonat Matar el gusanillo Que Déu ens agafi confessats Anar a dormir amb les gallines Anar tot peix A la ligera Peus de plom A cegues

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO A continuació us explicaré les diferents parts d'una càmera i els seus elements que afecten a la llum de la fotografia. Aquests són els principals elements de la càmera: Hi ha uns en concret què regulen la llum de la fotografia són els següents: Diafragma: és un dispositiu de les càmeres reflex digitals que es troba dins l'objectiu  format per unes cortinetes amb forma d'iiris que d'obren i es tanquen de manera que regulen la quantitat de llum que entra al sensor i com a efecte secundari la profunditat de camp. Per tant, amb una major obertura del diafragma s'aconsegueix una imatge més lluminosa i en conseqüència, amb menys profunditat de camp. Si l'obertura del diafragma és menor, és captarà una imatge menys lluminosa i amb més profunditat de camp. Obturador: És una dispositiu de les càmeres reflex digitals que regulen el temps d'exposició del sensor. De manera que si el se