OPTATIU: Producció AV
LA MEVA PEL·LÍCULA:
POSTPRODUCCIÓ:
PREPRODUCCIÓ:
Al procés de preproducció, és a dir abans de començar a gravar, pensaria quin serà l'argument de la meva pel·lícula i faria una sinòpsis, un resum general de la pel·lícula, els fets més importants però sense entrar en detall i sense explicar el final per deixar una intriga a l'espectador. Aquesta és la sinòpsis de la pel·lícula que m'he inventat pel·lícula.
Sinopsi:
Hannah, una dona de trenta anys, un dia es troba un anell de plata molt extrany a la bústia de casa seva. En un principi no li dóna importància a aquest fet tant extrany i decideix posar-se'l. Des d'aquell moment comença a tenir somnis molt extranys per les nits, somnis en que un home la segresta, altres en les que està tancada en una habitació, altres en que l'estan torturant... Els somnis són tan reals que quan es desperta s'aixeca amb ferides, rascades ,blaus. Hannah comença a espantar-se del que l'està passant i decideix visitar el psicòleg, ell li recomana que cada matí escrigui el que li ha passat en el somni i això fa. Després de molts somnis s'adona que tots tenen coses en comú, en tots el somnis ella és la mateixa dona segrestada pel mateix home i es troba en l'Edat Mitjana. Després de molts somnis, els ordena i s'adona que expliquen la història d'una dona de Castella que es raptada per un víking i s'acaben enamorant. Arriba a la conclusió que ella és una reencarnació d'aquesta dona de l'Edat Mitjana i per descobrir-ho decideix buscar a l'home dels seus somnis a través de l'anell que es va trobar. Es posa a investigar i descobreix que l'anell és de l'Edat Mitajana fabricat a Escòcia. Finalment decideix anar a Escòcia per buscar a l'home que apareix als seus somnis.
Enviaria la sinòpsi als productors perquè financessin el meu proyecte. Ells serien els encarregats de dirigir els comptes, negociar i contractar a uns guionistes perquè escrivissin el guió literari, és a dir, explicar o descriure que passa a cada escena, qui hi ha, les localitzacions i l'ambientació.
Després de realitzar el guió literari hauria de fer els guió tècnic, és a dir, la conversió del guió tècnic a una informacio técnica que serà útil pels càmeres a l'hora de gravar. El guió tècnic constarà de les seqüències, de les escenes ,dels plans ,dels moviments de càmera, del temps que durarà cada pla, dels tipus de plans, les angulació, d'allò que es veurà a quedar escena, d'allò que es sentirà, el diàleg, els sorolls, els efectes de so, els efectes especials ,les localitzacions.etc.
Una vegada es tingui tota aquesta informació tècnica, haurem de fer una storyboard, és a dir, una conversió del guió tècnic descrivint visualment les escenes com si fos un còmic.
PRODUCCIÓ:
Un cop s’haguem decidit tots els plans i els gions haurem de començar gravar, és a dir, a començar la producció. Però abans de començar haurem de planificar el que s’hauria de fer cada dia,és a dir, haurem de fer un pla de producció en el què decidirem quan es gravarà cada escena i on es gravarà. Planificar ens serà útil per gravar el més ràpid possible i perquè surti més barat. Primer grabarem les escenes a Escòcia on apareguin pobles, castells i plans genrals, això ho gravarem el més ràpid possible durant una setmana i després gravarem les escenes d'interiors i de tota la primera part de la pel·lícula a Barcelona.
A la producció ens haurem de fixar molt bé el que no hi hagi cap error a l’hora de gravar i evitar que hi hagi problemes en dos plans consecutius que, els anomentat salts de racor. També haurem de decidir el tipus de càmara que utilitzarem a cada escena.
En la postproducció agafarem tot el que hem gravat i ho muntarem, és a dir, agafarem totes les presses i les posarem en ordre.
També aplicarem tots els efectes especials i incorporarem el so de la pel·lícula, gravarem el so de la pel·lícula en un estudi i l’incorporarem a la imatge posteriorment, d’aquesta manera podrem editar l’àudio i afegir els efectes de so.
Del so de la pel·lícula també s’encarregarà l’artista foley, que recrearà els sorolls de la pel·lícula. La banda sonora tindrà un paper molt important en la pel·lícula ja que hi haurà un contrast entre la banda sonora de les escenes del present i la banda sonora dels somnis, que serà una banda sonora amb sons del nord d’Europa propis de l’època medieval. El muntatge de la pel·lícula serà discontinu perquè es retrocedirà en el temps cada vegada que hi hagi un somni
Una vegada tinguem tota la pel·lícula muntada, la productora supervisarà el projecte i mirarà el metratge de la pel·lícula, llavors decidirà si s’ha de retallar o s’han de treure escenes.
Un cop tinguem la versió definitiva gravarem el màster, és a dir, la còpia final que enviarem a cada país perquè incorporin el doblatge, el substituls, l’audiodescripció. etc. I un cop fet estrenarem la peli a nivell mundial.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada