Passa al contingut principal

FONAMENTS PERCEPTIUS DEL CINEMA


FONAMENTS PERCEPTIUS DEL CINEMA




En primer lloc, la persistència retiniana és el principi bàsic del funcionament del cinema. Es tracta del fenòmen òptic que es produeix quan tot i que veiem imatges fixes, quan les veiem en seqüència, es crea moviment.


A partir de la persistència retiniana van derivar diferents joguines òptiques que permetien fer petites seqüències en moviment, com ara el taumàtrum, el ferraquitoscopi o el zootrop.



La forma primitiva de projectar imatges s'anomena llanterna màgica. Consisteix en fer passar la llum d'una llanterna a través d'una transparència, la qual contè una imatge, i seguidament passa a tarvés d'una lent que la projecta. Quan les trasparències passen ràpid, creen moviment.




Eadweard Muybridge era un fotògraf anglés que no es conformava únicament amb captar allò que l'envoltava sinò que a més a més investigava i experimentava amb la fotografia.

L'any 1872 existia una gran disputa entre els fanàtics de la hípica sobre si els caballs quan corrien es sostenien per un instant a l'aire, o com ells deien volant. 



El caball en moviment és l'experiment que va fer Eadweard Muybridge per resoldre aquesta discusió. Consistia en una secuència de 24 fotografies que va realitzar en aproximadament mig segon, 24 càmares activades per el pas del caball. Aquestes mostraven clarament els moviments d'una euga de carreres (Sally Gardner). Muybridge va pintar els negatius perquè s'apreciés únicament la silueta de la euga, les potes de la qual adaptaven posicions inconcebibles.

Si les imatges es mostraven a una velocitat determinada i repetides de forma consecutiva, es creava la ilusió del moviment o el que avui en dia es coneix com pel·lícules.



 




El kinetoscòpi és considerada la primera màquina de cinema, és el següent pas de la llanterna màgic. Va ser inventat per Thomas Edison a la dècada del 1890. El seu funcionament consistia a veure una seqüència d'imatges llarga de manera individual. Es tractava d'una gran caixa de fusta amb una sèrie de bobines sobre les quals rodaven les pel·lícules en bucle.





A principis del segle XX, els germans Lumière van crear el cinematògraf, l'invent final de tota l'evolució del cinema. Consistia en un instrument que projectava una llarga seqüència d'imatges en moviment cap a fora. Va ser així com l'any 1895 es van filmar les primeres pel·lícules, a base d'imatges documentals sobre treballadors sortint de les fàbriques o les arribades als trens de l'estació.
Tot i això, en les primeres projeccions, no hi havia una història, eren únicament imatges en moviment.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La història de la fotografia

La història de la fotografia La fotografia neix com a resposta a la inquietud de l'ésser humà de registrar el seu context de la manera més exacte i instantànea possible. Aristòtil va construir la primera càmera obscura  capaç d'obtenir la projecció plana d'una imatge. Consisteix en una caixa hermètica tancada per la qual e s fa passar la llum a través d'un petit forat.  A la paret oposada al forat, es formarà la imatge del que es trobi davant: Va ser utilitzada com a ajuda per al dibuix: En segle XVI un físic napolità, Giovanni Battista Della Porta, va anteposar a l'orifici una lent biconvexa (lupa) i amb ella va obtenir més nitidesa i lluminositat a la imatge. A principis del segle XIX, quan l'any 1816 el científic francès Nicéphore Niepce va obtenir les primeres imatges fotogràfiques, encara que la fotografia més antiga que es conserva és una imatge obtinguda el 1826 amb la utilització d'una càmera obscura i un suport

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ 2018

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ  Amb aquesta pràctica pretenc representar el significat de diverses frases i dits mitjançant imatges: La cusriosidad mató al gato No ho seeeeee (amb veu de peneta) És que no en sé cap! Mejor bueno conocido que bueno por conocer Echar una mano Un somriure no significa l'absència d'un problema sinó la capacitat de ser feliç per sobre d'ell Només sé que no sé res Filar prim Donar un cop d'ull La normalitat està sobrevalorada Prendre el pèl A la tercera va a la vencida Si ser normal és tirar bombes, prefereixo ser un sonat Matar el gusanillo Que Déu ens agafi confessats Anar a dormir amb les gallines Anar tot peix A la ligera Peus de plom A cegues

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO A continuació us explicaré les diferents parts d'una càmera i els seus elements que afecten a la llum de la fotografia. Aquests són els principals elements de la càmera: Hi ha uns en concret què regulen la llum de la fotografia són els següents: Diafragma: és un dispositiu de les càmeres reflex digitals que es troba dins l'objectiu  format per unes cortinetes amb forma d'iiris que d'obren i es tanquen de manera que regulen la quantitat de llum que entra al sensor i com a efecte secundari la profunditat de camp. Per tant, amb una major obertura del diafragma s'aconsegueix una imatge més lluminosa i en conseqüència, amb menys profunditat de camp. Si l'obertura del diafragma és menor, és captarà una imatge menys lluminosa i amb més profunditat de camp. Obturador: És una dispositiu de les càmeres reflex digitals que regulen el temps d'exposició del sensor. De manera que si el se