Passa al contingut principal

CREEU UN PROGRAMA DE TV


En aquesta entrada us mostro el projecte de creació d'un programa de televisió juntament amb Inca López i Nora Naki.


Escuelas por el mundo

Directora: Nora Naki      Director artístic: Victor León    Decoradora: Inca López

  • Presentador: Carlos Sobera
  • Horari: Prime time del divendres ( 21:30h - 23:50h ) Duració total: 2h 20min
  • Estructura: Varietats, concurs.
  • Target: joves i adults.
  • Argument:

És  un concurs entre diferents instituts d’arreu d’Espanya (3 instituts en cada programa, tot això durant 4 setmanes), aquest consisteix en realitzar un escape room on els participants hauran de superar un seguit de proves per tal de fer-se amb la victòria i aconseguir el premi.

El joc consisteix en que els 6 participants de les 3 escoles escollides per participar, entraran dins de l'escape room on hauran de superar un seguit d’activitats una darrera l’altre per poder sortir del laberint i arribar al plató del programa, allà jugaran només els dos instituts finalistes la prova final. Guanyarà l’escola que aconsegueix acabar totes les activitats en el menys temps possible.

Els participants del programa seran de 4t d’ESO, prèviament, abans d’anar al programa, els diferents instituts hauran de realitzar un seguit de proves d'aptituds  als seus alumnes, relacionades amb les diverses activitats que es duran a terme en el programa, per poder triar quins seran els participants millor qualificats.

Per què tindrà èxit?
Es preveu que el programa tingui molt èxit degut a la fama dels programes on hi participen els joves i com que aquest fa que competeixin entre ells per aconseguir el viatge de final de curs el resultat del share serà alt respecte altres programes.

Proves que es realitzaran:
  • PROVA 1: Adivina la cançó!
  • PROVA 2: Recorregut d’inflables.
  • PROVA 3: Activitat de fang.
  • PROVA 4: Tornavís girador.
  • PROVA 5: Relleu d’ous.
  • PROVA 6: Preguntes de cultura general.

Premis:

Només hi haurà un únic institut guanyador, aquell que acabi totes les activitats en el menys temps possible i aconsegueixi més punts en la prova final.

  • Els guanyadors, tindran l’oportunitat de realitzar el seu viatge de fi de curs (podran escollir el destí del viatge) amb tots el costos pagats.
  • Els que quedin en segona posició s’emportaran un lot d’IPads pel seu institut
  • L’institut que quedi en tercera posició s’emportarà un curs de submarinisme per tots els alumnes de 4t de la ESO.

Aquests premis seran sempre els mateixos durant les diverses setmanes de duració del programa.

ESCALETA PROGRAMA PILOT

  • 21.30h Presentació: Presentador amb breu monòleg (4min)
  • 21:34:00h Presentació dels instituts (2min)
  • 21:36:00h Breu vídeo de presentació (3x2min) de cada institut (en el vídeo ens diuen el lloc a on volen viatjar)
  • Publicitat: 2min 30s

Temps total de presentació: 14min 30s

  • 21:45h Proves

  1. Prova 1: Adivina la cançó! (parelles)
Se'ls posarà el fragment d’una cançó, de vegades desordenat, d’altres accelerant el ritme, etc. 25min

  1. Avançament de la prova del recorregut d’inflables (per enganxar al públic): 1min 30s

  1. Publi: 6min 30s

  1. Prova 2: . Recorregut d’inflables. (individual)
El participant d’aquesta fase ja estarà preparat allà, haurà de superar el recorregut d’inflables i d’aigua el més ràpid possible. 15min
.
  1. Publi: 1 min

  1. Prova 3: Activitat de fang. (parelles)
Aquesta prova es farà per parellas, hi haurà una piscina de de fang i un cub, un dels participants s’haurà de ficar dins de la piscina per poder acomular la major quantitat de fang en el seu cos possible, d’aquesta manera anirà a la plataforma on es troba el seu company i aquest ahura de treure-li amb les mans tot el fang possible que te acomulat en el seu cos, així successivament intercanviant-se tots dos el rol. Podran passar a la següent fase quan la bàscula on s’acumula el fang marqui la quantitat mínima de fang que han d’aconseguir. 25min

  1. Publi: 4min 30s

  1. Prova 4: Tornavís girador. (individual)
El concursant d’aquesta prova haurà d’aconseguir que el tornavís doni 5 voltes i saltar els seus obstacles sense que el tiri. 10 min

  1. Prova 5: Relleu d’ous. (parelles)
Els concursants hauran de portar a la boca una cullera amb un ou fins on es trobi el seu company i pasarse-la sense que se’ls trenqui i posar-la a sobre d’una plataforma, ho hauran d’aconseguir tenir a la plataforma dos ous.       10 min

  • 23:23h Decisió dels dos instituts finalistes: Es troben els participants dels tres instituts al plató principal. Es fa un rànquing de puntuació i es descalifica a l’institut que més temps ha trigat en realitzar totes les proves. (10min)

  • 23:33h Prova final:Preguntes de cultura general. (parelles)
Preguntes de prémer un botó per donar la resposta (el més ràpid respon primer) 15 preguntes de cultura general (música, esports, societat…)

  • 23:45h Decisió del guanyador: Es fa un recompte de punts guanya l’institut amb més punts (preguntes encertades). Anuncien el guanyador, es produeix la celebració dels participants i intenta parlar amb alguns d’ells.

  • 23:50h Fi del programa.

MINUTS TOTALS DE PUBLICITAT:    12min

Claqueta del programa pilot
Durada
Hora
Gràfics
So
Primer bloc  14 min 30 seg
21:30:00
Presentació amb breu monòleg del presentador
0:04:00
21:34:00
Capçalera + rètol
Música d'inici
Presentació concursants
0:02:00
21:36:00
Rètol concursants
Vídeos de presentació
0:06:00
21:42:00
Entrada vídeos
Publicitat
0:02:30
21:44:30
Segon Bloc 47 min
21:45:00
Prova 1
0:25:00
22:10:00
Miniatura de la prova
Efectes sonors
Avançament prova 2
0:01:30
22:11:30

Publicitat
0:06:30
22:17:30

Prova 2
0:15:00
22:32:30
Miniatura de la prova
Tercer bloc 40 min 30 seg
22:32:30
Publicitat
0:01:00
22:33:30


Prova 3
0:25:00
22:58:30
Miniatura de la prova
Publicitat
0:04:30
23:03:00

Prova 4
0:10:00
23:13:00
Miniatura de la prova
Quart bloc 42 min
23:13:00
Prova 5
0:10:00
23:23:00
Miniatura de la prova
Decisió dels finalistes
0:10:00
23:33:00



Prova final
0:12:00
23:45:00
Miniatura de la prova

Decisió del guanyador
0:05:00
23:50:00

Cançó final
Fi del programa
0:05:00
23:55:00
Trans del programa


Per poder realitzar el programa hem hagut de demanar llicències i permisos:
-Als pares dels menors
-Als instituts
-Als propietaris del local
-Per fer les activitats

exemples :

PRESENTADOR

PÚBLIC



PLATÓ


PROVA 2: Recorregut d’inflables.









PROVA 3: Activitat de fang.

PROVA 5: Tornavís girador.

IL·LUMINACIÓ

REALITZACIÓ



Disseny del plató:

Per dur a terme el programa són necessàries un conjunt d’infraestructures complexes i completes per poder realitzar un bon escape room:

El plató general serà d’una gran dimensió i constarà de tres parts: l’escape room, les instal·lacions necessàries  desenvolupament del programa i el plató principal

En primer lloc,  l’escape room estarà format per sis sales:

Sala 1: on es realitza la prova “Adivina la canción!”
Sala 2: on es fa la prova 2, el recorregut d’inflables. Aquesta sala disposa d’una piscina de gran dimensió sobre la qual hi haurà els inflables.
Sala 3: on es fa la prova 3. Disposa d’una pista de fang.
Sala 4: es fa la prova 4, el tornavís girador. Disposa d’una piscina de gran profunditat amb un tornavís girador.
Sala 5: prova 5, relleu d’ous.
Sala 6: petit laberint abans d’entrar a plató.

Tot l’escape room disposarà de càmeres superiors.

En segon lloc, seran necessàries  diferents sales com: un parking i entrada de camions, una sala tècnica on es farà la realització, uns camerinos, una sala de maquillatge, uns banys, dos despatxos i una recepció.
En tercer lloc, el plató on es faran les preguntes de cultura, el recompte de punts i l’entrega del premi:


1: Càmeres
2: Càmera sobre rail ( per gravar l’entrada dels concursant a plató)
3: passadís per on entren els concursants
4: públic
5: plataformes sobre les quals els concursants respondran a les preguntes
6: pantalla digital (on es farà el recompte i es mostraran els resultats finals)

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

La història de la fotografia

La història de la fotografia La fotografia neix com a resposta a la inquietud de l'ésser humà de registrar el seu context de la manera més exacte i instantànea possible. Aristòtil va construir la primera càmera obscura  capaç d'obtenir la projecció plana d'una imatge. Consisteix en una caixa hermètica tancada per la qual e s fa passar la llum a través d'un petit forat.  A la paret oposada al forat, es formarà la imatge del que es trobi davant: Va ser utilitzada com a ajuda per al dibuix: En segle XVI un físic napolità, Giovanni Battista Della Porta, va anteposar a l'orifici una lent biconvexa (lupa) i amb ella va obtenir més nitidesa i lluminositat a la imatge. A principis del segle XIX, quan l'any 1816 el científic francès Nicéphore Niepce va obtenir les primeres imatges fotogràfiques, encara que la fotografia més antiga que es conserva és una imatge obtinguda el 1826 amb la utilització d'una càmera obscura i un suport

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ 2018

PRÀCTICA DE CONNOTACIÓ  Amb aquesta pràctica pretenc representar el significat de diverses frases i dits mitjançant imatges: La cusriosidad mató al gato No ho seeeeee (amb veu de peneta) És que no en sé cap! Mejor bueno conocido que bueno por conocer Echar una mano Un somriure no significa l'absència d'un problema sinó la capacitat de ser feliç per sobre d'ell Només sé que no sé res Filar prim Donar un cop d'ull La normalitat està sobrevalorada Prendre el pèl A la tercera va a la vencida Si ser normal és tirar bombes, prefereixo ser un sonat Matar el gusanillo Que Déu ens agafi confessats Anar a dormir amb les gallines Anar tot peix A la ligera Peus de plom A cegues

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO

PRÀCTICA DE LA CÀMERA: DIAFRAGMA, OBTURADOR, ISO A continuació us explicaré les diferents parts d'una càmera i els seus elements que afecten a la llum de la fotografia. Aquests són els principals elements de la càmera: Hi ha uns en concret què regulen la llum de la fotografia són els següents: Diafragma: és un dispositiu de les càmeres reflex digitals que es troba dins l'objectiu  format per unes cortinetes amb forma d'iiris que d'obren i es tanquen de manera que regulen la quantitat de llum que entra al sensor i com a efecte secundari la profunditat de camp. Per tant, amb una major obertura del diafragma s'aconsegueix una imatge més lluminosa i en conseqüència, amb menys profunditat de camp. Si l'obertura del diafragma és menor, és captarà una imatge menys lluminosa i amb més profunditat de camp. Obturador: És una dispositiu de les càmeres reflex digitals que regulen el temps d'exposició del sensor. De manera que si el se